شمار بالای بازداشت شده‌گان ۱۳ آبان و آزادی پنج زندانی

13aban_greenخیرگزاری هرانا: انتقال ۹۵ نفر از بازداشت شده‌گان ۱۳ آبان به قرنطینه ۷ زندان اوین و تجمع خانواده‌های آنان در مقابل دادگاه انقلاب، اعلام تاریخ دادگاه ناصح فرید، احمد زیدآبادی و محمد عطریانفر، بازداشت مهدی اقبال، پویا شریفی، محسن پریزاد مقدم و موسی ساکت.

انتقال نزدیک به ۱۰۰ بازداشت شده به قرنطینه‌ی ۷ زندان اوین و  آزادی جعفر ابراهیمی، علی تاجرنیا، ابراهیم امینی، مهدی رمضان زاده و داور میر.

نود و پنج نفر از بازداشت شده‌گان روز 13 آبان امروز به قرنطینه‌ي 7 زندان اوین منتقل شدند. این در حالی است که سردار رجب‌زاده فرماندهی نیروی انتظامی اعلام کرده بود که در روز 13 آبان 109 نفر بازداشت که حدود نیمی از آنان با قرار کفالت آزاده شده‌اند و تنها 62 نفر در زندان به سر می‌برند و در انتظار حکم دادگاه هستند.

روز گذشته داستان تهران نیر گفته بود که تعداد بازداشت شده‌گان روز 13 آبان مشخص نیست.

تجمع خانواده‌های زندانیان در مقابل دادگاه انقلاب

ده ها نفر از خانواده‌های بازداشت شده‌گان 13 آبان صبح امروز ضمن تجمع در مقابل دادگاه انقلاب خواستار آزادی فوری بسته‌گان خود هستند.

خانواده‌های بازداشت شده‌گان 13 آبان از حوالی 9 صبح تجمع اعتراضی خود را آغاز کردند. فعالین حقوق بشر و دمکراسی گزارش دادند که تعدادی از خانواده‌ها و به خصوص مادران با در دست داشتن پلاکاردهای دست نویسی که بر آن نوشته شده «خواهان آزادی فوری عزیزانمان هستیم» در مقابل دادگاه انقلاب ایستادند و تعداد زیادی از آن‌ها هنوز از وضعیت و شرایط و محل نگه‌داری عزیزان خود بی خبر هستند.

اسامی تعدادی از بازداشت شده‌گاه روز 13 آبان به قرار زیر است:

1-مریم معصوم پور 26 ساله در هفت تیر بازداشت شده

2- زینب نجار پور هاشم 22 ساله در مطهری بازداشت شده

3- منیژه هدایتی گلپایگانی 28 ساله در هفت تیر بازداشت شده

4- زهره سلیمانی 31 ساله و متاهل در ولی عصر بازداشت شده

5- کبری تقی زتده 40 ساله

6- فاطمه محمدی 29 ساله در هفت تیر بازداشت شده

7- حمیرا رمضانی 23 ساله در حوالی طالقانی بازداشت شده

8- منصوره عبدی نسب 28 ساله در خیابان زند بازداشت شده

10- زهرا بهاری 43 ساله در هفت تیر بازداشت شده

11- محمد علی اکبری 34 سالع در خیالبان زند بازداشت شده

12- سید حسین مزینانی 20 ساله در خیابان زند بازداشت شده مادر وی در هنگام بازداشت در کنار او بوده که قصد داشته فرزند خود را نجات بدهد اما مورد هجوم ضربات باتوم لباس شخصی ها قرار می گیرد

13- محسن واحدی 25 ساله در مطهری بازداشت شده

14- سیاوش صفری پور کردانی 19 ساله در خیابان زرتشت بازداشت شده

15- امیر مختار خیر آبادی 32 ساله

16- سعید مرآتی 26 ساله در خیابان زند بازداشت شده

17- ابراهیم رضایی 45 ساله در هفت تیر بازداشت شده

18- وحید دستجردی 29 ساله در ولی عصر بازداشت شده

19- احمدرضا عابدینی پور 33 ساله

20- امیر باقری محلاتی 26 ساله در ولی عصر بازداشت شده

21- امید رضا قبادیان 30 ساله در زند بازداشت شده

22- رامین حاج رضایی 17 ساله در هفت تیر بازداشت شده

23- علی مرشدی 24 ساله در مطهری بازداشت شده

ناصح فرید فردا صبح دادگاه می‌شود

جلسه‌ی محکامه‌ی ناصح فریدی از فعالان دانش‌جویی فردا 17 آبان در شعبه‌ی 26 دادگاه انقلاب اسلامی برگزار می‌شود. محمد اولیایی‌فر وکیل وی و از اعضای مجموعه فعالان حقوق‌بشر در ایران اتهامات وی را «تبلیغ علیه نظام و اقدام علیه امنیت ملی» اعلام کرده و گفت: تا کنون ابلاغیه‌یی جهت حضور در داگاه دریافت نکرده‌ام.

ناصح فریدی در پی بازداشت‌های گسترده‌ی فعالین سیاسی و مدنی بعد از انتخابات در تاریخ 24 خرداد بازداشت و با تودیع وثیقه پس از 78 روز از زندان آزاد شد.

هم‌چنین فردا دادگاه احمد زیدآبادی روزنامه‌نگار و دبیر کل سازمان دانش‌آموخته‌گان ایران (ادوار تحکیم وحدت) نیز بنابر خبر اعلام شده از طرف دادستان تهران برگزار خواهد شد. و دیگر این‌که دادگاه محمد عطریانفر روز دوشنبه برگزار خواهد شد.

آزادی سه تبعه‌ی خارجی بازداشت شده در 13 آبان

سه تبعه خارجی، دو نفر آلمانی و یك نفر كانادایی که در روز 13 آبان بازداشت شده بودند، آزاد شدند. دادستان تهران دستگیری یك تبعه‌ی دانماركی را تایید كرد و گفت: از مراجع ذی‌صلاح، دلایل و مدارك مربوط به حضور وی در ایران و نوع ماموریت شغلی این تبعه خارجی استعلام شده است.

دادستان تهران، بازداشت فرهاد پولادی خبرنگار ایرانی خبرگزاری فرانسه را نیز تایید كرد و گفت: در خصوص مجوز فعالیت خبری این خبرنگار از مراجع ذیصلاح استعلام شده است كه پس از اعلام پاسخ، درباره این خبرنگار و نیز تبعه دانماركی، تصمیم لازم اتخاذ خواهد شد.

بازداشت مهدی اقبال، پویا شریفی، محسن پریزاد مقدم و موسی ساکت

مهدی اقبال از اعضای جبهه مشارکت بازداشت شده است. مهدی اقبال نیمه شب سه شنبه هفته گذشته در منزل‌اش بازداشت شد و تا کنون اطلاعی از محل نگه‌داری وی به دست نیامده است. مهدی اقبال از جوانان اصلاح طلب محسوب می شود که در چند ماه اخیر قرائت دعای کمیل در حسینیه دارالزهرا را عهده دار بود.

پويا شريفي، دانشجوي مقطع کارشناسي ارشد دانشگاه اميرکبير شامگاه دوازدهم آبان در پي حضور ماموران در منزل بازداشت شد. خانواده وي تاکنون موفق نشده اند اطلاعي از فرزندشان که بازداشت شده، به دست آورند.

در ادامه بازداشت هاي فعالان سياسي و دانشجويي قبل، حين و پس از رويدادهاي مربوط به ۱۳ آبان «محسن پریزاد مقدم» بازداشت شد. وی فعال دانشجویی، مدير مسئول نشريه دانشجويي دگر انديش، عضو كمپين يك ميليون امضا و دانشجوي دانشگاه تفرش است که در جريان حوادث ۱۳ آبان اصفهان بازداشت و به زندان اراك منتقل شده است.

ظهر چهارشنبه 13 آبان ماه، «موسی ساکت» دبیر شعبه آذربایجان شرقی سازمان دانش آموختگان ایران اسلامی (ادوار تحکیم وحدت) دستگیر شده است. این فعال سیاسی و دبیر ستاد شهروند آزاد (مطالبه محوران حامی کروبی) در روزهای انتخابات، یک بار نیز در روز 25 خرداد دستگیر شده و پس از یک روز بازداشت آزاد شده بود.

آزادی جعفر ابراهیمی، علی تاجرنیا، داور میر، ابراهیم امینی، محمد تقی رمضان زاده و داور میر

جعفر ابراهیمی از اعضای مجموعه فعالان حقوق‌بشر در ایران و کانون صنفی معلمان امروز بعد از گذشت 5 ماه با تودیع وثیقه از زندان اوین آزاد شد. وی از تاریخ 20 خرداد 1388 در زندان به سر می‌برد که در طول این مدت تحت فشارهای روحی و جسمی شدید زندانی بوده است.

علی تاجرنیا رییس شورای منطقه تهران جبهه مشارکت و نماینده مردم مشهد در مجلس ششم و ابراهیمی امینی از اعضای فعال ستاد مهدی کروبی نیر امروز بعد از برگزاری دادگاه با تودیع وثیقه از زندان اوین آزاد شدند.

داور میر و محمد تقی رمضان‌زاده که از 30 مهرماه در پی برگزاری دعای کمیل بازداشت شده‌ بودند نیز امروز عصر با تودیع وثیقه از زندان اوین آزاد شدند.

انتقال جهان‌بخش خانجانی به بند عمومی

جهانبخش خانجانی، سخنگوی وزارت کشور در دولت اصلاحات که بیش از 4 ماه در سلول انفرادی محبوس بوده است، به بند عمومی منتقل شد.

وی از 24 خرداد ماه در بازداشت است.

بیماری یک زندانی کرد محکوم به اعدام

یک زندانی کرد به نام شیرکومعارفی که حدود یکسال است در زندان بسر می برد دچار بیماری گوارشی شده و نیاز به معالجه و مداوا در خارج از زندان دارد.

این زندانی که در زندان مرکزی سقز تحمل حبس می نماید تاکنون چند بار به خاطر ناراحتی معده درخواست اعزام به مراکز درمانی خارج از زندان و آندوسکوپی را نموده که تا لحظه تنظیم خبر با درخواست وی موافقت نشده است.

منبع خبر : خبرگزاری هرانا

رسانه شمایید

 


http://www.hra-news.org



 

بیان دیدگاه