وب‌نوشت محمد علی ابطحی از زندان اوین به روز شـد!

webnevesht

معاون رئیس دولت اصلاحات که بیش از هفتاد روز است در زندان به سر می‌برد، سرانجام  امروز وبلاگش «وب‌نوشت» , که پیش از بازداشت هر روز مطلب تازه‌ای در آن می‌نوشت, در اوین به روز شد!

وبلاگ نویسی از درون زندان

محمد علی ابطحی ۴ شهریور در اوین

ابطحی ۴ شهریور در اوین

امروز هم رفته بودم اطاق بازجوئی. زندان است و باز جوئی های مکررش. بازجو اطاقش را عوض کرده بود. همان بازجوئی که بارها گفته ام خیلی باهم دوست هستیم. کنار میز اطاقش دو دستگاه کامپیوتر وصل به اینترنت بود. لب تاپ خودم را هم که شب دستگیری از منزل آورده بودند کنارش دیدم. نا خود آگاه آهی کشیدم. بازجو پرسید چرا آه؟ گفتم یاد وب نوشت افتادم. که دو ماه و ده روز است از آن بی خبرم.. یک وقتی سایتم جزئی از خانواده ام بود. بازجو گفت از همین امروز می توانی از همین جا آن را بنویسی و منتشر کنی. برای یک لحظه شوکه شدم. دیدم شوخی نمی کند. فکر کردم این هم تجربه ای است. تجربه ی وبلاگنویسی از داخل زندان. گفتم طبعا زندان شرایط خودش را دارد. باید ملاحظات و کنترل شما را بپذیرم ولی آن چه که می نویسم باید حرف های خودم باشد. شما فقط می توانید بگوئید بعضی چیز ها را ننویس. قبول کرد. توکل بر خدا شروع کردم به نوشتن. نمیدانم آیا هر روز اجازه میدهند یا گاه به گاه. هروقت اجازه دادند می نویسم. عجالتا روز اولی چند نکته را مطرح میکنم.

1- می دانم این دور وبر من و در این اطاق های اطرافم خیلی از دوستانم زندانی اند. جسته گریخته بعضی اسامی را شنیده ام. فکر میکنم همه در سخت بودن زندان شریکیم و از اینجا بودن گیجیم. ولی می توانیم بفهمیم که چرا ما را گرفته اند. وقتی سران اصلی را نمی توانند بگیرند مارا که به زعم آنها می توانستیم سران را پشتیبانی کنیم و حرف بزنیم و بعضی ها که تشکیلات دارند، تشکیلات را به کار بگیرند، گرفته اند تا آشوبی که از توهم تقلب در حال شکل گرفتن بود مهار شود. اما گمان می کنم اکثر اینهائی که زندانند می دانند که نه تقلب تعیین کننده ای صورت گرفته ونه آشوب اجتماعی به نفع مردم ایران بوده ونه کسانی که این آشوبها را آفریدند و تشویق کردند دلشان برای مردم ایران می تپیده. این بحرانی است که به اعتقاد من روح زندانیان سیاسی این ماجرا را اذیت می کند. امیدوارم تصمیم گیران این نکته را درک کنند و این مجموعه را زودتر آزاد کنند تا با آزادی این دیدگاه هایشان را در جامعه مطرح نمایند. همان مطالبی که من  سه هفته پیش وقبل از دیگران در دادگاه اعلام کردم و در روزهای آینده توضیح بیشتری میدهم.

2- ماه رمضان هر ساله تا نزدیک صبح پای کامپیوتر بودم. امسال که تنهائی داخل اطاقم می نشینم وکتاب ودعا و قرآن میخوانم، معنویت ویژه ای به دست آورده ام ولی نمیتوانم انکار کنم که برای تک تک خوانندگان وبنوشت دلم تنگ شده است. شنیده ام اهالی عالم مجازی خیلی ابراز لطف کرده اند. ندیده ام ولی خیلی ممنونم و از همه تون التماس دعا دارم.

3- دلم برای خانواده ام خیلی تنگ شده. در این مدت فاطمه لیسانس گرفت. مبارکش باشدو امیر علی نوه گلم راه افتاده. مبارک فائزه باشد و فریده تابستانش را منتظر من ماند و فهیمه، همسرم بار همه را به دوش کشید. با آنها گاهی تماس تلفنی و چند بار دیدار حضوری داشته ام. خیلی برایم دعا و تلاش کرده اند. شماهم دعا کنید. تنهائی بد جوری دردناکه.

4- مثل همون موقعی که آزاد بودم مخلص همه تون هستم.


برگرفته از:  http://www.webneveshteha.com


ابطحی, پیش و پس از دستگیری

محمد علی ابطحی پس از و پیش از دستگیری



وقتی وبلاگ ابطحی را می‌نویسند

امروز وبلاگ ابطحی از درون زندان به روز شده است. خبر شگفت‌انگیزی که در عین حال مسبوق به سابقه هست و بارها قبل از این چنین کرده بودند. وقتی دیدم که لینک وب‌نوشت در لینکدونی وبلاگ‌ام بالا آمده  و به روز شده است، خشک‌ام زده بود. مطلبی که در وبلاگ ابطحی نوشته شده بود، مساله‌ی تازه‌یی نبود و به مورد جدیدی اشاره نکرده بود. همان صحبت‌هایی بود که ابطحی وادار شده بود آن‌ها را در دادگاه بگوید و در مصاحبه‌ی تلویزیونی تشریح کند.

اگر مثل بنده قبول داشته باشید که هر حرکت کوتاچیان با سازماندهی و برنامه‌ریزی و از قبل پیش‌بینی شده است، دلیل وبلاگ‌نویسی ابطحی  آن هم از اتاق‌های بازجویی زندان اوین که به طور معمول جای شکنجه‌ی بازداشت شده‌گان است، دلائل روشنی پیدا می‌کند. از جمله این‌که:

  • اعتراض‌ها به دادگاه‌های نمایشی هر لحظه بیش‌تر شده و اعتراف‌های متهمان بیش‌تر از آن‌که به نفع کودتاچیان باشد، به ضرر آن‌ها تمام شده است. جز عوامل کودتا و هوداران کودتا کسی به مسائل مطرح شده در دادگاه صحه نگذاشته و حتا واکنش برخی از مراجع تقلید را نیز در پی داشته است. با این تفاصیل دست یازیدن به وبلاگ ابطحی و وبلاگ‌نویسی وی از زندان با تاکید بر همان حرف‌های مطرح شده در دادگاه‌ها برای‌شان این توهم را پدید آورده که می‌توانند جا بیاندازند که این‌ها حرف‌های خود متهمان است. که زهی خیال باطی
  • نکته‌ی دیگر باز هم طرح زمینه سازی برای بازداشت کروبی و موسوی و خاتمی است. در وبلاگ ابطحی نوشته‌اند «وقتی سران اصلی را نمی توانند بگیرند …  ما را گرفته اند» این نوشته باز هم در راستای همان زمینه‌سازی که به علت بحران مشروعیت و مقبولیت در نزد مردم و دیگر کشورهای جهان «جرات» انجام آن را ندارند و از عواقب خطرناک آن آگاه‌اند. همه‌ی سعی آن‌ها بر این است که هر چه بیش‌تر این زمینه را فراهم کنند و هر بار هم بیش‌تر از پیش تیرشان به سنگ می‌خورد.
  • فراموش نکنیم همه‌ی کسانی که با احمدی‌نژاد مخالف بودند و احمدی‌نژاد با آن‌ها دشمنی داشته یا در زندان‌اند یا زمینه‌چینی برای بازداشت آن‌ها کلید خورده است. مناظره‌های تلویزیونی قبل از کودتای 22 خرداد و اتهام‌هایی که وی به خانواده‌ی رفسنجانی طرح کرد هنوز دنبال می‌شود. نمونه‌ی آخرش را در دادگاه نمایشی چهارم بر علیه مهدی هاشمی دیدیم. محسن صفایی فراهانی هم‌چنان بازداشت و زندانی است. ابطحی همان کسی بود که در فیلم مستند تبلیغاتی کروبی در صدا و سیما از هاله‌ی نوری که احمدی‌نژاد مطرح کرده بود، سخن گفت و…
  • نکته‌ی  دیگر در مورد به روز کردن وبلاگ ابطحی نشان دادن این نکته است که در زندان هیچ‌گونه فشار و شکنجه‌یی وجود ندارد و بازجویانی که کوس  رسوایی تجاوزهای‌شان به زندانیان هر روز بلندتر از قبل شنیده می‌شود، چه اندازه به قول همین محمدعلی ابطحی «با فهم و شهور» هستند، که حتا اجازه‌ی وبلاگ‌نویسی از زندان را می دهند.
  • مدیار

شبکه‌های جهانی‌


http://www.madyariran.net

3 پاسخ

  1. مخلصیم

  2. +سايت ارائه ي دامنه به وبلاگ ابطحي كه از قضا يك سايت انگليسي ست ، پس از اينكه او سه پست از داخل زندان در برائت از رفتار خود نوشت ، آن را فيلتر كرد !

    به همين سادگي به همين خوشمزگي!

    كلمات مرتبط : آزادي بيان ، Freedom of Speech،قانون ، دموكراسي ، خاورميانه ي آزاد و …!

  3. iliهمه میدونن این حکومت سرتا پا دروغ وتجاوز دیگه باید بره ما حکومتی رو که با نام علی (ع) به دختران وپسران مردم تجاوز میکنه وبا زور ونمایش در تلوزیون میخاد مردم رو گول بزنه باید به امر خدا وبه یاری مردم از بیخ کنده بشه ای بسیجی ها شما چرا شما چرا شما چرا؟؟؟
    من که 17 سال دارم دیگه بریدم ا به نظر من فقط جنگ وشهادت علیه زور گویان این مشکلات را حل میکند ما منتظر شهادتیم تا با اسلحه ملت بر زور گویان بتازیم
    جنگ شروع شده وباید با حاکمان مغز پوسید بجنگیم (جنگ جنگ تارفع فتنه از ایران)

پاسخی بگذارید

